508 286 906
NIE SZUKAJ DALEKO - DZWOŃ DO EKO!

Klasyfikacja olejów silnikowych ACEA (jakościowa- europejska)

System podzielony jest na trzy podsystemy. Pierwszy – dla silników benzynowych i lekko obciążonych silników wysokoprężnych posiada oznaczenia A/B (A1/B1, A3/ ;B3, A3/B4, A5/B5). Drugi, nowy, dla silników wyposażonych w systemy kontroli emisji spalin, z oznaczeniem C (C1, C2, C3,C4), i ostatni dla mocno obciążonych silników wysokoprężnych oznaczany początkową literą E (E4, E6, E7, E9). ACEA A1/B1 i A5/B5 obejmuje również wymagania w zakresie oszczędności paliwa.

Wymagania jakościowe, na ogół ostrzejsze niż w klasyfikacji API i ACEA, pod kątem olejów silnikowych formułują również instytucje wojskowe (najbardziej znana jest amerykańska norma MIL-L-...) oraz poszczególni producenci samochodów i maszyn. Swoje specyfikacje i badania testowe stosują: Mercedes Benz, Volkswagen, Ford, MAN, Volvo, Scania, Perkins, BMW, General Motors, Leyland, Renault i inni. Producenci olejów silnikowych najczęściej zabiegają również o spełnienie norm w/w firm, ponieważ podnosi to walory rynkowe środków smarowych

 

<< Powrót