Przemysł | Samochody ciężarowe | Maszyny budowlane | Maszyny rolnicze | Samochody osobowe | Badania oleju | Olej biodegradowalny |
Nazwa | Lepkość | Opis | Karty |
---|---|---|---|
Gulf Racing | 5W-50 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Racing 5W-50 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy do silników samochodów osobowych opracowany z najwyższej jakości baz syntetycznych i najnowocześniejszego pakietu dodatków. Gulf Racing 5W-50 został opracowany specjalnie dla nowoczesnych, wysokiej mocy turbodoładowanych silników benzynowych i niektórych silników wysokoprężnych (Diesla), w które wyposażone są samochody osobowe o wysokiej wydajności.
Normy: API SM/SL/SJ/SH/CF Aprobaty: API SM |
|||
Gulf Racing | 10W-60 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Racing SAE 10W-60 jest w pełni syntetycznym, wyjątkowej jakości olejem silnikowym, stworzonym dla jednostek benzynowych i diesla, które aby uzyskać extremalne osiągi, poddawane są dużym obciążeniom i pracują w wysokich temperaturach.
Normy: ACEA A3/B4, API SL/CF Aprobaty: --- |
|||
Gulf Formula EFE | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula EFE 5W-30 jest najbardziej zaawansowanym olejem syntetycznym wyprodukowanym w technologii niskopopiołowej (low SAPS), z formulacją umożliwiającą duże oszczędności zużycia paliwa. Odpowiednio dobrane bazy olejowe i najnowocześniejszy pakiet dodatków pozwalają na bardzo efektywną ochronę silnika przed zużyciem i formowaniem się osadów. Normy: ACEA C1, Ford WSS-M2C 934-B |
|||
Gulf Formula GVX | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula GVX 5W-30 jest najnowszym niskoemisyjnym, całkowicie syntetycznym olejem silnikowym zapewniającym mniejsze zużycie paliwa. Został on stworzony specjalnie aby spełnić wymagania wszystkich samochodów osobowych firmy Volkswagen. Gulf Formula GVX 5W-30 powstał ze starannie dobranych syntetycznych baz olejowych oraz wysoko zaawansowanych technologicznie dodatków spełniających wymagania SAPS (Sulphated ash, Phosphorus & Sulphur) tak, aby był w pełni kompatybilny z większością nowoczesnych Filtrów Cząstek Stałych silników diesla (DPF) oraz z Katalicznymi Dopalaczami Spalin w silnikach benzynowych. Normy: ACEA A3/B4, C3 |
|||
Gulf Formula LEF | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula LEF 5W-30 jest zaawansowanym technologicznie, umożliwiającym oszczędność paliwa olejem do samochodów osobowych, wyprodukowanym z baz syntetycznych i najnowocześniejszego pakietu dodatków, tak aby dać silnikowi najlepszą ochronę przeciw zużyciu i zminimalizować odkładanie się osadów. Normy: ACEA A5/B5/C2, API SL/CF |
|||
Gulf Formula RNX | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula RNX 5W 30 jest zalecany do silników ostatnich modeli Renault, w szczególności do diesli wyposażonych w filtr DPF i spełniających normę Euro 4, wymagających oleju zgodnego ze specyfikacją RN 0720, a także do wszelkiego typu silników innych producentów, które powinny być smarowane olejem spełniającym normę ACEA C4. Normy: ACEA C4 |
|||
Gulf Formula FS | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula FS 5W 30 jest zalecany do stosowania w ostatnich modelach Forda, dla których wymagany jest olej o specyfikacji WSS-M2C913-C oraz do wszelkich silników benzynowych i diesla w samochodach osobowych i lekkich ciężarówkach, które powinny być smarowane olejem klasy ACEA A5/B5. Normy: ACEA A5/B5 Ford WSS-M2C913-C Ford WSS-M2C913-D |
|||
Gulf Formula G | 5W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula G 5W-40 jest wielosezonowym, całkowicie syntetycznym olejem silnikowym, stworzonym z najwyższej jakości baz syntetycznych, oraz najnowszych technologicznie dodatków. Gulf Formula G 5W40 został specjalnie stworzony do wysokoobrotowych, wielozaworowych, silników benzynowych i diesla bez i z turbodoładowaniem w samochodach osobowych, vanach, SUV-ach i lekkich ciężarówkach. Skład oleju Gulf Formula G 5W-40 został dobrany tak, aby zapewnić dłuższe przebiegi międzyserwisowe, oraz minimalizować osady w silniku i turbosprężarce w celu zapewnienia znakomitej mocy znamionowej i momentu obrotowego silnika. Gulf Formula G 5W-40 przewyższa najsurowsze wymogi stawiane przez wiodących na rynku producentów samochodów i światowe standardy motoryzacyjne. Normy: ACEA A3/B4, API SN/CF |
|||
Gulf MAX Supreme | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf MAX Supreme 5W 30 jest nowoczesnym olejem silnikowym do najnowszych samochodów osobowych napędzanych benzyną, zaprojektowanym tak, aby zminimalizować zużycie i tworzenie się osadów w silniku. Gulf MAX Supreme 5W 30 zawiera specjalne modyfikatory tarcia, tak aby oszczędność w spalaniu paliwa oraz osiągi silnika przewyższały wymagania najnowszej normy ILSAC GF-4 (Międzynarodowy Komitet Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów). Normy: ILSAC GF-4, GM 6094M |
|||
Gulf Formula FE | 0W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula FE 0W-30 jest najbardziej zaawansowanym pod względem oszczędności paliwa olejem silnikowym do samochodów osobowych stworzonym z najwyższej jakości baz syntetycznych, oraz najnowszych technologicznie dodatków aby zapewnić wyśmienitą ochronę przed zużywaniem się silnika i gromadzeniu się osadów i szlamów. Gulf Formula FE 0W-30 został specjalnie stworzony do najnowszych pojazdów marki Volkswagen i Audi o długim okresie eksploatacji (WIV) dla różnej długości okresów wymiany oleju. Gulf Formula FE 0W-30 został stworzony tak aby przewyższyć najsurowsze wymagania normy Volkswagena VW 506.01 i jest zalecany do silników diesla z pompowtryskiwaczami. Normy: ACEA A5/B5, VW 503.00/506.00/506.01 |
|||
Gulf Formula G | 0W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula G 0W-30 zalecany jest do wszystkich nowoczesnych pojazdów włączając w to wysokoobrotowe, turbodoładowane, wielozaworowe silniki benzynowe i diesla z bezpośrednim układem wtryskowym. Gulf Formula G 0W-30 jest szczególnie zalecany do wszystkich samochodów Audi włączając w to modele TT(163KW), S3 i RS4, do dłuższego użytkowania i zwiększonej oszczędności paliwa. Normy: ACEA A3/B4, MB 229.3, VW 502.00/503.01/505.00 |
|||
Gulf Formula FE | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula FE 5W-30 jest zalecany do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych napędzanych silnikami benzynowymi oraz silnikami Diesla, specjalnie zaprojektowanych, do pracy z olejami o niskiej lepkości oraz o niskim współczynniku tarcia. Gulf Formula FE 5W-30 zalecany jest do najnowszych modeli samochodów Ford wymagających olejów jakości Ford M2C 913-A i M2C 913-B. Normy: ACEA A1/B1, Ford M2C913-A/Ford M2C913-B |
|||
Gulf Formula XLE | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula XLE 5W-30 jest zalecany do najnowszych silników diesla w samochodach MB i BMW spełniających normy emisji Euro4, jak również do wszystkich silników diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych. Gulf Formula XLE 5W-30 jest polecany również do najnowszej generacji SUV-ów, lekkich vanów i ciężarówek z silnikami benzynowymi i diesla wymagającymi olei wysokiej klasy ACEA A3 / B4, C3. Normy: ACEA A3/B4/C3, API SM, MB 229.31 |
|||
Gulf Formula G | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula G 5W 30 jest zalecany do stosowania we wszystkich najnowszych modelach samochodów osobowych napędzanych benzyną albo olejem napędowym, w tym także wyposażonych w silniki z turbodoładowaniem, z technologią wielozaworową, bezpośrednim wtryskiem paliwa. Gulf Formula G 5W 30 przewyższa wymagania stawiane przez producentów aut seryjnych, a także benzynowych samochodów rajdowych z Europy, Północnej Ameryki i Japonii. Gulf Formula G 5W 30 pozwala na długie przebiegi między wymianami bez tworzenia się osadów w silniku i na turbosprężarce, tak aby zapewnić osiąganie założonej mocy i momentu obrotowego w całym okresie eksploatacji. Normy: ACEA A3/B3/B4, MB 229.3, VW 502.00/505.00 |
|||
Gulf Formula GMX | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula GMX 5W 30 jest najwyższej klasy olejem do samochodów osobowych, pojazdów typu SUV, aut dostawczych i ciężarowych, specjalnie zaprojektowanym do nowoczesnych, wyprężonych silników benzynowych i diesla z turbodoładowaniem. Gulf Formula GMX 5W 30 jest zalecany do stosowania w silnikach benzynowych i diesla, montowanych w samochodach osobowych i lekkich ciężarówkach, dla których wymagany jest olej klasy ACEA A3/B4. Jest rekomendowany do silników GM wymagających oleju o normach GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025. Produkt jest także rekomendowany do samochodów osobowych Daimler i Volkswagen wymagających oleju odpowiednio o normach MB 229.5 i VW 502.00, 505.00, oraz do aut produkowanych w Północnej Ameryce i Japonii, w których należy stosować olej silnikowy o klasie jakościowej API SL/ CF. Normy: ACEA A3/B4 |
|||
Gulf Formula PCX | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula PCX 5W-30 jest odpowiednim olejem dla najnowszej generacji samochodów osobowych, SUV i lekkich vanów firmy Peugeot i Citroën wymagających olejów spełniających wymagania specyfikacji PSA Peugeot Citroën B71 2290 oraz dla nowoczesnych wysokiej mocy silników Diesla w samochodach osobowych oraz lekkich pojazdach użytkowych wyposażonych w DPF i TWC wymagających zapewniających ekonomiczne zużycie paliwa olejów, kompatybilnych z katalizatorem, spełniających wymagania specyfikacji ACEA C2. Są one również właściwe dla samochodów osobowych północnoamerykańskich i japońskich wymagających olejów spełniających wymagania API SM/CF. Normy: ACEA C2, API SM/CF, PSA Peugeot Citroën B71 2290 |
|||
Gulf Formula ULE | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula ULE 5W-30 jest syntetycznym olejem silnikowym do samochodów osobowych o niskiej emisji spalin, stworzonym przy użyciu najnowszych technologicznie dodatków tak, aby spełnić wymogi średniej zawartości SAPS(Pyłów Siarczanych, Fosforu i Siarki). Gulf Formula ULE 5W-30 został specjalnie stworzony aby wydłużyć żywotność i utrzymać efektywność układów oczyszczania spalin w najnowszej generacji samochodach z silnikami benzynowymi i diesla. Gulf Formula ULE 5W-30 zapewnia wyjątkową ochronę przeciwzużyciową, minimalizuje osady w silniku i turbosprężarce oraz pomaga utrzymać oszczędność paliwa. Gulf Formula ULE 5W-30 jest zatwierdzony przez czołowych producentów samochodów takich jak DaimlerChrysler i BMW na tle ich zaleceń dotyczących niskiej emisji spalin. Normy: ACEA A3/B4/C3, GM dexos2™, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 |
|||
Gulf Formula ULE | 5W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula ULE 5W 40 jest zaawansowanym technologicznie, syntetycznym, niskoemisyjnym olejem silnikowym do samochodów osobowych, które wymagają oleju o średniej zawartości popiołów siarczanowych (mid SAPS). Produkt ten został specjalnie zaprojektowany aby wydłużyć żywotność układów oczyszczania spalin używanych w modelach ostatnich generacji samochodów zarówno benzynowych jak i diesla. Normy: ACEA A3/B4/C3, API SM/CF, Ford WSS-M2C917-A |
|||
Gulf Formula GX | 5W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula GX 5W-40 jest zalecany dla wszystkich najnowszych silników o wysokich osiągach, benzynowych i Diesla w samochodach osobowych, SUV, lekkich ciężarówkach i VAN-ach, szczególnie tych wykorzystujących najnowsze technologie, silników wielozaworowych, z turbosprężarką oraz o dużej pojemności cylindrów) oraz nowych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem z lub bez technologii common rail. W szczególności nadają się one do aplikacji miejskich związanych z częstym zatrzymywaniem się i uruchamianiem, dużym obciążeniem i/lub wysoką prędkością, tam gdzie konwencjonalne oleje zawodzą oraz tam gdzie oleje o takiej jakości są zalecane. Olej Gulf Formula GX 5W-40 jest zalecany dla aplikacji z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Normy: ACEA A3/B4, GM-LL-B-025, Renault RN 0700/0710, Porsche A40 |
|||
Gulf Formula GVT | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula GVT 5W-30 jest zalecany do wszystkich samochodów osobowych firmy Volkswagen napędzanych silnikami benzynowymi oraz Diesla, w tym do najnowszych pojazdów spełniających wymagania normy emisji Euro 4, wymagających dla długotrwałej eksploatacji najbardziej zaawansowanych olejów, o jakości VW 504 00/ 507 00. Gulf Formula GVT 5W-30 jest szczególnie zalecany dla najnowszej generacji silników benzynowych i Diesla o wysokich osiągach stosowanych w samochodach osobowych oraz van’ach, wyposażonych w urządzenia do oczyszczania spalin takie jak filtry cząstek stałych, katalizatory, system recyrkulacji spalin (EGR), itp., wymagających olejów, o jakości odpowiadającej ACEA A3/B4, C3. Ten olej jest nieodpowiedni do silników R5 i V10 TDI oraz do silników grupy VAG, które obowiązuje norma VW 506.01 Normy: ACEA A3/B4, C3, Porsche C30, VW 504.00/VW 507.00 |
|||
Gulf TEC Plus | 5W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf TEC Plus 5W-40 jest wysokiej jakości olejem półsyntetycznym, zapewniającym optymalne działanie w wysokoobrotowych, wielozaworowych, silnikach benzynowych i diesla bez i z turbodoładowaniem w samochodach osobowych, vanach, SUV-ach i lekkich ciężarówkach. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie dodatków, przewyższa on najsurowsze wymogi stawiane przez wiodących na rynku producentów samochodów i światowe standardy motoryzacyjne. Normy: ACEA A3/B3, VW 505.00/505.01 |
|||
Gulf Formula GMD | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Formula GMD 5W-30 jest głównie przeznaczony do stosowania we wszystkich silnikach diesla firmy General Motors, pracujących pod niewielkim obciążeniem. Przeznaczony jest do napełniania zarówno w fabryce jak i warsztacie. Co ważne, jest równie skuteczny w stosowaniu w silnikach benzynowych. Normy: ACEA A3/B4/C3, API SM/CF, MB 229.51, VW 502.00/505.00 BMW Longlife-04, GM dexos 2™ |
|||
Gulf Ultrasynth X | 5W-20 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Ultrasynth X 5W-20 nadaje się do stosowania w wysoce wydajnych silnikach benzynowych montowanych w samochodach pasażerskich, samochodach typu SUV, vanach oraz samochodach dostawczych w Ameryce Północnej, Europie oraz Japonii, gdzie określone są normy jakościowe GF-5 oraz / lub API SN, API SM, API SL. Gulf Ultrasynth X 5W-20 przeznaczony jest również do stosowania w samochodach osobowych i samochodach dostawczych, zasilanych benzyną i paliwem zawierającym etanol, którego liczba oktanowa może wynosić nawet 85. Normy: --- |
|||
Gulf Ultrasynth X | 0W-20 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Ultrasynth X 0W-20 nadaje się do stosowania w wysoce wydajnych silnikach benzynowych montowanych w samochodach pasażerskich, samochodach typu SUV, vanach oraz samochodach dostawczych w Ameryce Północnej, Europie oraz Japonii, gdzie określone są normy jakościowe GF-5 oraz / lub API SN, API SM, API SL. Gulf Ultrasynth X 0W-20 przeznaczony jest również do stosowania w samochodach osobowych i samochodach dostawczych, zasilanych benzyną i paliwem zawierającym etanol, którego liczba oktanowa może wynosić nawet 85. Normy: --- |
|||
Gulf Ultrasynth GMX | 5W-30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Ultrasynth GMX 5W-30 to syntetyczny olej silnikowy o zaawansowanej strukturze, umożliwiający zachowanie wydatku energii. Został opracowany z myślą o najnowocześniejszych i najwydajniejszych silnikach zarówno benzynowych jak i turbodoładowanych, stosowanych w samochodach osobowych, SUV-ach oraz samochodach dostawczych, zasilanych paliwem o zawartości etanolu do poziomu E85. Jest to formuła, u tworzenia której leżały cele takie jak poprawa ekonomiki zużycia paliwa oraz zabezpieczenie podzespołów układu wylotowego pojazdu i zamontowanej w nim turbosprężarki. Normy: GM Dexron 1TM |
|||
Gulf TEC Plus | 10W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf TEC Plus 10W-40 jest zalecany do nowoczesnych wysokoobrotowych, wielozaworowych, silników samochodów osobowych, vanów, SUV-ów i lekkich ciężarówek, bez i z turbodoładowaniem, pracujących w niesprzyjających warunkach takich jak jazda miejska, jazda z dużą prędkością i/lub jazda z wysokimi obrotami silnika. Normy: ACEA A3/B4, VW 505.00 |
|||
Gulf MAX Plus | 10W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf MAX Plus 10W-40 jest olejem mineralnym nowej generacji, zapewniającym optymalne działanie w wysokoobrotowych, wielozaworowych, turbodoładowanych oraz super-doładowanych silnikach benzynowych i diesla w samochodach osobowych, vanach, SUV-ach i lekkich ciężarówkach. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie dodatków, olej Gulf MAX Plus 10W-40 przewyższa najsurowsze wymogi stawiane przez wiodących na rynku producentów samochodów i światowe standardy motoryzacyjne. Normy: ACEA A3/B3 |
|||
Gulf MAX Plus | 15W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf MAX Plus 15W-40 jest zalecany do nowoczesnych wysokoobrotowych, wielozaworowych, turbodoładowanych oraz super-doładowanych silników benzynowych i diesla, samochodów osobowych, vanów, SUV-ów i lekkich ciężarówek wymagających wysokiej jakości olejów ACEA A3/B3 & API SL/CF. Normy: ACEA A3/B3, VW 505.00 |
|||
Gulf Multi G | 15W-40 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Multi G są olejami silnikowymi zaprojektowanymi do starszych typów silników benzynowych i wolnossacych silników diesla. Gulf Multi G produkowane są z dobrej jakości oleju bazowego i wysokiej jakości dodatków w celu zapewnienia lepszej ochrony silnika. Normy: API SF/CD |
|||
Gulf Multi G | 20W-50 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Multi G są olejami silnikowymi zaprojektowanymi do starszych typów silników benzynowych i wolnossacych silników diesla. Gulf Multi G produkowane są z dobrej jakości oleju bazowego i wysokiej jakości dodatków w celu zapewnienia lepszej ochrony silnika. Normy: API SF/CD |
|||
Gulf MAX Plus | 20W-50 | zobacz | Karta produktu |
Gulf MAX Plus 20W-50 jest olejem mineralnym nowej generacji, zapewniającym optymalne działanie w wysokoobrotowych, wielozaworowych, turbodoładowanych oraz super-doładowanych silnikach benzynowych i diesla w samochodach osobowych, vanach, SUV-ach i lekkich ciężarówkach. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie dodatków, olej Gulf MAX Plus 20W-50 przewyższa najsurowsze wymogi stawiane przez wiodących na rynku producentów samochodów i światowe standardy motoryzacyjne. Normy: ACEA A3/B3, VW 505.00 |
|||
Gulf Single G | 30 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Single G to dwa jednosezonowe oleje do silników samochodów osobowych starszych typów napędzanych benzyną i olejem napędowym w układzie wolnossącym. Gulf Single G są blendowane z dobrej jakości baz olejowych i specjalnie dobranego dla optymalnej ochrony silnika zestawu dodatków. Oleje Gulf Single G są produkowane w dwóch klasach lepkościowych SAE 30 oraz SAE 50 i przewyższają parametrami wymagania stawiane przez API (American Petroleum Institute) zawarte w normie SF/CD. Normy: API SF/CD |
|||
Gulf Single G | 50 | zobacz | Karta produktu |
Gulf Single G to dwa jednosezonowe oleje do silników samochodów osobowych starszych typów napędzanych benzyną i olejem napędowym w układzie wolnossącym. Gulf Single G są blendowane z dobrej jakości baz olejowych i specjalnie dobranego dla optymalnej ochrony silnika zestawu dodatków. Oleje Gulf Single G są produkowane w dwóch klasach lepkościowych SAE 30 oraz SAE 50 i przewyższają parametrami wymagania stawiane przez API (American Petroleum Institute) zawarte w normie SF/CD. Normy: API SF/CD |
|||
Gulf Classic | 30 | zobacz | Karta produktu |
Jednosezonowy, mineralny olej silnikowy z dodatkami przeciwzużyciowymi na bazie cynku. Gulf Classic to seria olejów mineralnych stworzona specjalnie dla właścicieli starszych samochodów i motocykli klasy "oldtimer". Specjalna formulacja dodatków przeciwzużyciowych na bazie cynku oraz wysoka jakość mineralnych olejów bazowych użytych do produkcji olejów Gulf Classic sprawiają, że oleje te idealnie nadają się do starszych silników benzynowych i diesla. Normy: API SF / CF Aprobaty: --- |
|||
Gulf Classic | 50 | zobacz | Karta produktu |
Jednosezonowy, mineralny olej silnikowy z dodatkami przeciwzużyciowymi na bazie cynku. Gulf Classic to seria olejów mineralnych stworzona specjalnie dla właścicieli starszych samochodów i motocykli klasy "oldtimer". Specjalna formulacja dodatków przeciwzużyciowych na bazie cynku oraz wysoka jakość mineralnych olejów bazowych użytych do produkcji olejów Gulf Classic sprawiają, że oleje te idealnie nadają się do starszych silników benzynowych i diesla. Normy: API SF / CF Aprobaty: --- |
|||
Gulf Classic | 20W-50 | zobacz | Karta produktu |
Jednosezonowy, mineralny olej silnikowy z dodatkami przeciwzużyciowymi na bazie cynku. Gulf Classic to seria olejów mineralnych stworzona specjalnie dla właścicieli starszych samochodów i motocykli klasy "oldtimer". Specjalna formulacja dodatków przeciwzużyciowych na bazie cynku oraz wysoka jakość mineralnych olejów bazowych użytych do produkcji olejów Gulf Classic sprawiają, że oleje te idealnie nadają się do starszych silników benzynowych i diesla. Normy: API SF / CF Aprobaty: --- |